Bułki śniadaniowe z musem jabłkowym

Tak mi się spodobały nocne wypieki, że postanowiłam zrobić bułeczki na śniadanie - własnego pomysłu. Wykorzystałam do nich mus jabłkowy, który zrobiłam dzień wcześniej i nie wiedziałam co z nim zrobić. Trochę bałam się co wyjdzie z tych moich eksperymentów kulinarnych, ale co tam! Raz kozie śmierć pomyślałam i zagniotłam ciasto. Schowałam je do lodówki i poszłam spać. Rano zadziwiło mnie, że to ciasto tak bardzo wyrosło. Wczorajszy chlebek, owszem wyrósł, ale nie aż tak! Zagniotłam jeszcze raz, uformowałam bułeczki i wsadziłam do piekarnika. I czekałam, zaglądałam, martwiłam się... No i niepotrzebnie! Bułeczki wyszły wyśmienite, wilgotne i mięciutkie w środku i chrupiące na zewnątrz. Pyszne. Zachęciło mnie to do dalszego próbowania i eksperymentowania w kuchni... Bójcie się... :)


bułki z musem:

800 g mąki
2 szklanki musu jabłkowego
4 łyżki cukru
2 jajka
50 g drożdży
szczypta soli
1/3 szklanki ciepłego mleka
jajko do posmarowania

Drożdże rozpuszczamy w ciepłym mleku i odstawiamy na 15 minut. Potem dodajemy przesianą mąkę, cukier, sól,  mus i jajka. Zagniatamy elastyczne ciasto ( w razie potrzeby można dosypać więcej mąki) i wkładamy na noc do lodówki. Rano jeszcze raz zagniatamy i formujemy 16 bułeczek, smarujemy roztrzepanym jajkiem i do piekarnika. Najpierw 150 stopni - 5 minut i następne 15 minut w 180 stopniach. Mają być złociste.
Smacznego!

2 komentarze:

Kamila pisze...
1 sierpnia 2013 13:28

Brawo! Więcej takich pomysłów życzę, bułeczki wyglądają cudnie. Zastanawiam się tylko, kiedy ja te wszystkie Twoje przepisy wypróbuję, bo naprawdę wart. Jak dotąd, to każdy smakołyk, który robiłam wg Twej receptury, udał się, a to zachęca mnie do dalszego próbowania. Przy okazji, ściskam i pozdrawiam Ciebie i cała Twoją rodzinkę :)

Unknown pisze...
1 sierpnia 2013 14:14

Dzięki za zachętę Kamilko...

Prześlij komentarz