Warkocz z francuskiego ciasta z kurczakiem, brokułami i serem


Jakiś  tydzień temu byliśmy na proszonej kolacji u naszych przyjaciół. Główną atrakcją wieczoru nie było jedzonko (nota bene pyszne!), ale był nią ich mały - 10 miesięczny synek. Słodziak jakich mało! Jeszcze nie chodzi, ale piłkę kopie jak mały Maradona. Mieliśmy okazję z mężusiowatym trochę ponosić takie maleństwo, co oboje bardzo lubimy. Co jak co, ale malutkie dzieci są takie rozkoszne, że nic się nie może równać... Więc prowadziliśmy go, by mógł kopać piłkę, podawaliśmy mu nieskończoną ilość razy piłkę do rączek, by mógł nią rzucać! A potrafi to robić nawet zza głowy! Niesamowite!
Wracając do tematu, to jedliśmy u nich pyszne danie. Nie wiem skąd nasza przyjaciółka wzięła przepis, ale danie było tak pyszne, że poprosiłam ją o skopiowanie przepisu dla mnie. Cudowny, chrupiący placek - warkocz z ciasta francuskiego,  w środku brokuły, smażone kawałki kurczaka, ser żółty i ser feta. Baaaardzo dobre i łatwe. Doskonałe na kolację z przyjaciółmi, czy na obiad z teściami. Na pewno będzie smakować. Ja postanowiłam zrobić to danie na niedzielny obiad i podać to z sałatka z różnych warzyw. 
Więc jak tylko wróciliśmy z kościoła zawinęłam farsz (zajęło mi to około 5 minut) i do piekarnika na 15 minut. Po 20 minutach obiad był gotowy! O ile oczywiście, tak jak ja przygotujecie sobie, składniki farszu dzień wcześniej. Właściwie składniki farszu można dowolnie modyfikować w zależności od tego, co mamy akurat w lodówce. Można to zrobić z pieczarkami, szynką i serem, z pomidorami, oliwkami i fetą. Możliwości jest wiele. Wystarczy mieć gotowe ciasto francuskie i ser żółty a resztę na pewno znajdziemy w domu i kolacja czy obiad jak u królowej. Ja dzisiaj serwowałam z brokułami i mięskiem z kurczaka. Naprawdę polecam, to się nie może nie udać!


francuski warkocz:

2 opakowania ciasta francuskiego
1 duży brokuł/2 mniejsze
2 duże piersi z kurczaka
20-30 dag żółtego sera
ser feta
sól
pieprz
zioła włoskie
jajko do posmarowania

Piersi kurczaka kroimy w małe kawałki, doprawiamy i smażymy na rumiano na patelni. Brokuł dzielimy na różyczki i chwile podgotowujemy na parze lub w mikrofali. Ser żółty trzemy na tarce na grubych oczkach, fetę kroimy w kostkę.
Rozwijamy płaty ciasta i zostawiamy je na papierze, w który były zawinięte. Na środek (około 1/3 szerokości) dajemy farsz. Boki nacinamy  - tworząc paski, które potem zawijamy w warkocz na farszu, pokrywając go ciastem. Smarujemy roztrzepanym jajkiem i posypujemy ziołami, potemdo piekarnika na 15 minut. Trzeba uważać, żeby się nie spaliło.
Smacznego!

0 komentarze:

Prześlij komentarz