Gwiazda drożdżowa z nutellą


Niedawno w necie widziałam super pomysł na wypiek drożdżowy - w kształcie gwiazdki. Zdjęcie było z włoskiej strony i nie było przepisu, ale przecież chodzi o pomysł. Wykorzystałam swoje ciasto drożdżowe i zrobiłam to cudeńko mojej rodzince do popołudniowej kawki. Wszyscy byli zachwyceni zarówno wyglądem jak i smakiem.


ciasto drożdżowe:

1/2kg maki
5 dag drożdży świeżych
1/2 szklanki cukru
3 jajka
2 łyżki roztopionego masła
1  szklanka ciepłego mleka
1 jajko do posmarowania
nutella


* ponieważ pojawiły się komentarze, że w przepisie jest za dużo mleka,  przeanalizowałam go jeszcze raz i zrobiłam ciasto. Przyznaje się! Za dużo mleka. Trzeba dać jedną szklankę, może ciut więcej  więc poprawiam przepis i przepraszam wszystkich, których naraziłam na straty składników. Wybaczcie.

Z drożdży i niewielkiej ilości mleka robimy zaczyn i odstawiamy na 15 minut. Potem dodajemy resztę składników i zarabiamy ciasto. Odstawiamy. Po podwojeniu objętości wyrabiamy jeszcze raz i wałkujemy na trzy, równe  placki.



smarujemy jeden placek nutellą....






zakrywamy drugim i znowu smarujemy i na to ostatni placek. Sklejamy brzegi dociskając je widelcem...


Kroimy na 16 części, zostawiając w środku nie do końca nacięte kółeczko...



wywijamy po dwa ramiona na zewnątrz ( 2 obroty) i sklejamy na końcu..


 postępujemy tak, aż utworzy się gwiazdeczka...


smarujemy ją rozmąconym jajkiem i pieczemy w temperaturze 180 stopni przez pół godziny.
Smacznego!


15 komentarze:

Anonimowy pisze...
27 listopada 2013 15:40

Toż to cudo:-) Ferie coraz bliżej hhhmmm M.A.

Anonimowy pisze...
28 listopada 2013 01:48

Piękna gwiazda, akurat na święta :)

Unknown pisze...
28 listopada 2013 06:08

dzięki.. właśnie myślałam, żeby zrobić takie w prezencie przyjaciołom na święta..

Anonimowy pisze...
9 grudnia 2013 11:18

ile zuzylas nutelli to stworzenia tego cudemka? :)

Unknown pisze...
13 grudnia 2013 10:19

Około 6 łyżek Nutelii, ale myślę, że jest tu duża dowolność - dlatego nie podawałam ile. Każdy da tyle ile lubi....

Unknown pisze...
2 lutego 2014 02:42

świetne efektowne ciasto, zapisuje przepis i jutro go zrobię:)

Unknown pisze...
5 lutego 2014 02:30

Cieszę się, że Ci się Justynko spodobało. Na pewno wyjdzie znakomicie. Pozdrawiam.

Anonimowy pisze...
17 marca 2014 05:02

dziękujemy za świetny przepis... już zaczyna krążyć po Internecie i na Facebook :)
w sobotę piekłam i wrzuciłam na facebook z linkiem do Pani strony a w niedzielę koleżanki zaczęły piec, niestety nie wyszło nam tak pięknie z wylądu jak Pani, ale smakuje świetnie :)

Anonimowy pisze...
10 grudnia 2014 05:20

1 szklanka mleka!!!!!

Unknown pisze...
14 grudnia 2014 14:39

Co do ilości mleka, to ja zrobiłam z dwóch szklanek, ciasto wtedy jest miękkie i może trochę trudniejsze w obróbce, ale dużo smaczniejsze. Jednak jak kto lubi, można zmniejszyć ilość i ciasto będzie bardziej zwarte.

Unknown pisze...
14 grudnia 2014 14:41

Dziękuje bardzo, za podziękowania z 17 marca - dopiero teraz je zobaczyłam - ale wstyd! Cieszę się i mam nadzieję, że moje przepisy się przydają. Pozdrawiam. :)

Anonimowy pisze...
23 grudnia 2014 10:34

Super :/ zrobilam wszystko bardzo dokladnie jak w przepisie i jak dolalam 2 szklanki mleka to wyszla mu zupa drozdzowa. I wszystko do kibla wylac musze...nawet maka nie pomaga ;((((

Anonimowy pisze...
17 kwietnia 2015 05:44

Fajny pomysl! Wlasnie zrobilam;)

Unknown pisze...
17 kwietnia 2015 13:22

Mam nadzieję, że wszystko wyszło jak trzeba. Pozdrawiam i zapraszam.

Anonimowy pisze...
23 kwietnia 2015 08:42

Zrobiłam wszystko według przepisu, ale użyłam drożdży instant. Ciasto wyszło mi trochę lejące i ciężkie do uformowania...

Prześlij komentarz