Ptysie z kremem budyniowym


Kiedy robiłam na zamówienie ptysie z pastą tuńczykową dla  mojej przyjaciółki, zostało mi trochę niewykorzystanych ptysiów, które nadziałam kremem budyniowym i obdarowałam sąsiadów oraz nakarmiłam rodzinkę. Oczywiście zniknęły co do okruszka i kiedy wróciłam z pracy, mając nadzieję, że chociaż jeden mi zostawili, czekał na mnie tylko pusty talerzyk. Trudno się mówi i piecze się dalej.... :)


ptysie:

1 szklanka mąki
1 szklanka wody
125g margaryny
4 jajka

Wodę gotujemy z margaryną. Jak się zagotuje wsypujemy mąkę i energicznie mieszamy, aż utworzy się klucha. Studzimy i miksujemy z jajkami na gładką masę. Wyciskamy na wysmarowana tłuszczem blachę małe ptysie i pieczemy około 40 minut w 200 stopniach.

krem budyniowy:


2 budynie waniliowe
1/2 litra mleka
4 łyżki cukru
200 g masła
cukier puder

Budynie gotujemy w mleku z cukrem i studzimy. Miksujemy masło na puszystą masę i dodajemy po odrobinie budyniu. Gotowym kremem przekładamy ptysie i posypujemy cukrem pudrem.
Smacznego!

0 komentarze:

Prześlij komentarz