Ciasto kokosowe "Rafaello"


Dostałam od koleżanki z pracy przepis na kokosowe ciasto i upiekłam je na niedzielę, na wizytę mojego braciszka i bratowej. Wprawdzie trochę zmodyfikowałam oryginalny przepis ( nie za bardzo podobał mi się dodatek surowych białek do kremu), ale wynik ostateczny bardzo mnie zadowolił. Intensywnie kokosowo-mleczna masa i delikatny kokosowy biszkopt stworzyły cudowny deser do popołudniowej kawki.



biszkopt kokosowy:

6 jajek
6 łyżek cukru
6 łyżek mąki
3 łyżki oleju
3 łyżki wiórek kokosowych
1 czubata łyżeczka proszku do pieczenia
1 łyżeczka octu
woda z cytryna do nasączenia

Białka ubijamy z cukrem na sztywno, wyłączamy mikser i dodajemy mąkę, proszek, ocet i na końcu olej. Pieczemy w 180 stopniach przez około 15 minut.

masa kokosowa:

250 g masła
3/4 szklanki cukru
150g wiórek + 50 g na posypanie
250g mleka w proszku granulowanego
100ml wódki
100 ml mleka

Masło ucieramy z cukrem, dodajemy mleko w proszku, wódkę i mleko. Na końcu dajemy wiórki i wykładamy na nasączony wodą z cytryną biszkopt. Posypujemy wiórkami.
Smacznego!

0 komentarze:

Prześlij komentarz