Sos z pomidorów i cukinii

Do gołąbków zrobiłam sosik, a ponieważ nie miałam  dużo pomidorów, postanowiłam dodać trochę tartej cukinii, żeby było go więcej. Wyszło wyśmienicie. Sos był z wyraźna nutką pomidorowo-bazyliową i tylko wyjątkowo wyczulony koneser odnalazł w tym smak cukinii. W związku z tym udało mi się wcisnąć ten sosik mojemu synusiowi, który boi się warzyw. Sos pomidorowy je, ale gdyby tylko się dowiedział,  co ja tam jeszcze wcisnęłam... nie tknąłby nawet kijem! :)


 sos z pomidorów i cukinii:

4 pomidory (obrane i pokrojone bez gniazd nasiennych)
1/2 cukinii (obranej i startej na tarce)
1 łyżeczka cukru
1/2 łyzeczki soli
6 listów bazylii
cebula posiekana
3 ząbki czosnku posiekane
5 łyżek oliwy z oliwek
zioła włskie
sól
pieprz

Na patelni rozgrzewamy oliwę i smażymy na niej cebulę i czosnek, dodajmy cukinię i na koniec pomidory. Przyprawiamy do smaku. Można zmiksować, jak ktoś woli gładkie sosy. Znakomity do gołąbków, do makaronu, do pizzy, jako dip do chipsów.
Smacznego!

0 komentarze:

Prześlij komentarz