Ciasto czekoladowe z malinami 


Na wczorajsze spotkanie z moim współpracownikami  - nauczycielami Szkoły Niedzielnej, upiekłam czekoladowe ciasto. Lubię ich poczęstować na spotkaniach jakimiś smakołykami - to zawsze ułatwia rozmowę i sprawia, że wszyscy czujemy się jak grupa przyjaciół przy wspólnym stole. Mieliśmy sporo spraw do omówienia w związku z rozpoczynającym się rokiem szkolnym.  Ja, jak zwykle, mam mnóstwo pomysłów na integrację dzieci i na uroczystości, które chcielibyśmy zorganizować, mam tylko nadzieję, że na wszystko starczy nam czasu i zapału . Nie jest proste być odpowiedzialnym za tak wiele. Czasami boję się, że za wiele na siebie biorę....mam to po mamie. :)



ciasto czekoladowe:


1 margaryna
3/4 szklanki cukru
4 łyżki wody
4 łyżki kakao
cukier waniliowy
1 1/2szklanki mąki
2 łyżeczki proszku do pieczenia
6 jajek
1 łyżeczka octu
maliny
filiżanka naparu kawy z odrobiną cukru
krem do tortów
300 ml mleka
100g gorzkiej czkolady

W garnku gotujemy margarynę z cukrem, wodą i kakao. Studzimy i dodajemy żółtka, cukier waniliowy, mąkę, proszek do pieczenia i ocet. Na koniec ubitą pianę z białek. Pieczemy około 30-40 minut w 180 stopniach.
Ciasto nasączamy kawą i układamy maliny. Krem robimy według instrukcji na opakowaniu i dajemy na maliny. Wierzch posypujemy startą gorzką czekoladą. Przechowujemy w lodówce.
Smacznego!

0 komentarze:

Prześlij komentarz