Ciasto z kubeczka


Nie było nas wczoraj w domu przez większość dnia a wieczorem była projekcja 5 części Gwiezdnych Wojen i nie upiekłam nic do kawki na niedzielę. Miałam jeszcze nadzieje, że wstanę wystarczająco wcześnie w niedziele rano, by coś upiec. Nawet nastawiłam budzik na 7.00.... ale niestety wyłączyłam go i obudziłam się o 8.30...cała ja! Zdążyłam tylko upiec kurczaka i nastawić rosół, oraz zrobić surówkę a la colesław z KFC. Na ciasto nie starczyło mi czasu przed pójściem do kościoła. Więc nie zostało mi nic innego jak do zrobionej przez mężusia poobiedniej kawki zrobić ciasto z kubeczka pieczone w mikrofalówce... Cud wypieków to nie jest, ale jak bardzo chce się coś słodkiego to w sam raz.
Ja dodałabym następnym razem jakieś owoce... może wiśnie...

 ciasto kakaowe:

1 jajko
4 płaskie łyżki mąki
2 łyżki cukru
2 łyżki kakao
1/2 łyżeczki proszku dopieczenia
3 łyżki oleju
4 łyżki maślanki, jogurtu lub mleka
cukier waniliowy

Wszystko mieszamy w kubeczku (około 300ml) i wstawiamy do mikrofalówki na 4 minuty. Można posypać cukrem pudrem lub ozdobić bitą śmietaną w spray'u.
Smacznego!

0 komentarze:

Prześlij komentarz