Sernik z musem z nektarynek


Jeszcze będąc w Chorwacji, kiedy leżałam na plaży i  przeglądałam sobie gazety kolorowe i w oko wpadł mi jeden przepis, który postanowiłam wypróbować po powrocie z wakacji. Sernik... Moje ulubione ciasto - we wszystkich odsłonach: na ciepło, na zimno, pieczone, gotowane... wszystkie kocham. Moja ukochana teściowa piecze pyszne serniki, nie dorastam jej do piet, choć staram się i próbuje coraz to nowych przepisów na to pyszne ciasto. Lato gorące jak w tropikach, więc postanowiłam upiec mój serniczek na kruchym spodzie i ozdobić do musem z nektarynek. Nie wyszedł mi tak jak sobie wymarzyłam,  ciasto kruche  przykleiło się do formy i na talerzyk trafił sam serniczek, ale co tam i tak był dobry... Będę dalej wałkować serniczkowy temat.






kruchy spód:

120 g mąki
50 g masła
2 łyżki cukru pudru
szczypta proszku do pieczenia
1 jajko

Z podanych składników zagniatamy ciasto i wyklejamy tortownicę małą wyłożoną papierem do pieczenia. Pieczemy w 180 stopniach przez 5 minut.

sernikowa masa:

1/2 kg sera na sernik
2 jajka
200 g drobnego cukru
200 ml śmietany 18 %
cukier waniliowy

Składniki wymieszać i wylać na podpieczony spód. Piec godzinę w 150-170 stopniach. Powinien być blady.

mus nektarynkowy:

1 kg  mocno dojrzałych nektarynek
1 galaretka brzoskwiniowa

Nektarynki obieramy i kroimi w kawałki, miksujemy z gładko i dodajemy galaretkę rozpuszczoną w połowie  ilości wody podanej na opakowaniu. Dodajemy do musu i mieszamy dokładnie. Wylewamy na upieczony i wystudzony sernik i do lodówki na około 10-12 godzin.
Smacznego!

0 komentarze:

Prześlij komentarz