Wyprawa na nyski ratusz

Dzisiaj zabrałam chłopaków na wycieczkę po mieście. Pojechaliśmy rowerami do centrum, gdzie mieliśmy się wspiąć na wieżę piastowską. Niestety okazało się, że jest zamknięta, więc zaproponowałam im wjazd windą na taras widokowy na miejskim ratuszu. Chyba bardziej się ucieszyli, bo byli nieco przerażeni wizją wspinania się po krętych schodach wieży - a takie wizje roztaczała im od rana moja najstarsza córunia. Więc stało się - pojechaliśmy windą wysoko, wysokoooo.. gdzie roztaczała się piękna panoramy Nysy.


Chłopakom najbardziej podobała się przeszklona szyba windy i bardzo żałowali, że przejażdżka trwała tak krótko. Widoki jakie tam widzieliśmy były super i  moi chłopcy co chwilę krzyczeli i rozpoznawali kolejne punkty miasta.

Poniżej widok na wieżę piastowską, na którą planowaliśmy się wspiąć i niestety nie udało nam się...

Bazylika św. Jakuba i św. Agnieszki - miejsce pochówku 8 biskupów wrocławskich i dzwonnica z XV wieku, która miała dzwon o wadze 8, 2 tony! Dzisiaj we wnętrzu znajduje się skarbiec św. Jakuba - wystawa sztuki złotniczej nyskich złotników.

 Panorama miasta...


 Widok na drugą wieżę - wrocławską. W tym miejscu kończyły się mury miasta.


 W oddali widać góry Opawskie...


 A tu nawet kawałek Jeziora Nyskiego....


Piękna jest ta nasza Nysa...

3 komentarze:

Kamila pisze...
24 lipca 2013 11:07

Piękna, piękna...ładny ryneczek i okolice Nysy.

Unknown pisze...
24 lipca 2013 11:50

Musisz koniecznie kiedyś przyjechać.... ale najpierw ja do Ciebie.

Kamila pisze...
25 lipca 2013 22:18

Tak, najpierw Ty do mnie. Czekam :)

Prześlij komentarz