Kruche ciasto z malinami


Wczoraj wróciliśmy z odwiedzin u kuzynki mojego męża, gdzie spędziliśmy dwa urocze dni z nią i jej rodzinką. To był cudowny czas ciepłych rozmów, wspólnych posiłków, niezliczonej ilości dobrej kawki i słodkości do niej. Ciasto, które tam jadłam zachwyciło mnie tak, że po powrocie postanowiłam upiec je w domu... niestety nie dorównałam ideałowi, ponieważ moje nie wyszło tak pulchne i wysokie jak pierwowzoru. Nie dam za wygraną i spróbuję jeszcze raz, a tymczasem prezentuję wam to, co udało mi się upiec dzisiaj pomiędzy malowaniem, zdrapywaniem tapety i gotowaniem obiadu dla mojej kochanej rodzinki. Mężusiowi smakowało, więc chyba nie jest źle...


kruche ciasto z malinami:

ciasto:

2 1/2 szklanki maki
250 g margaryny
2 łyżeczki proszku
3 łyżki cukru pudru
5 żółtek

Z podanych składników szybko zagnieść ciasto i podzielić na 2 części (jedna większa na spód, druga mniejsza na wierzch). Wsadzić na 3 godziny do zamrażarki. Na blaszkę wyłożona papierem zetrzeć na tarce większą część ciasta i podpiec około 120 minut w 190 stopniach na złoto. Wystudzić.

budyniowa pianka z malinami:

5 białek
1 szklanka cukru
opakowanie cukru waniliowego
2 budynie waniliowe bez cukru
1/2 szklanki oleju
 maliny

Białka upić i dodawać stopniowo cukier i cukier waniliowy. Potem wsypujemy budynie i na koniec wlewamy olej, cieniutką strużką. Pianę wylewamy na wystudzony spód i wciskamy maliny. Na wierzch ścieramy na tarce resztę ciasta i pieczemy około 30 minut. Można posypać cukrem pudrem.
Smacznego!

2 komentarze:

Kamila pisze...
16 lipca 2013 00:17

A te budynie to sypiemy, czy najpierw gotujemy i gotowe dodajemy do piany z białek?

Unknown pisze...
16 lipca 2013 01:38

Sypiemy kochanie - sam proszek. :)

Prześlij komentarz