Ciasto z płatkami owsianymi i masłem orzechowym


Przeszukując internet i szukając natchnienia na pieczenie znalazłam ciekawy przepis pochodzący z tego bloga. Choć przepis jest na batoniki, dla mnie to bardziej wyglądało na ciasto. Wilgotne, pełne zdrowych płatków owsianych, z delikatnym cynamonowym posmakiem -  idealne na podwieczorek. Mój syneczek nawet spróbował - chociaż wiedział, że z bananem w środku. Robi postępy! Ostatnio na obiad mieliśmy fasolkę szparagową i udało mi się go nakłonić do zjedzenie jednej!!!! Sukces, bo zjadł ją sam. Pochwaliłam go i zachęciłam do dalszych prób... może  jeszcze jest dla niego nadzieja, może jeszcze będzie kiedyś z nami pałaszował owoce i warzywa... Tylko Bóg to wie. Jeśli lubicie batoniki owsiane gorąco polecam. Tylko następnym razem dałabym nieco mniej cukru, bo ja na mój gust było nieco za słodkie, może to przez słodkie banany. No i ja oczywiście musiałam zrobić z dwóch porcji, bo jedna to tylko rozdrażniłaby moją rodzinkę... kochana szarańcza!


 ciasto owsiane:

1 i 1/2 szklanki płatków owsianych
1/4 szklanki jasnego brązowego cukru
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1/4 łyżeczki soli
1 łyżeczka cynamonu
1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
1/2 szklanki mleka
1 jajko
1 duży banan
1/4 szklanki masła orzechowego


Piekarnik nagrzewamy do 170 stopni. Foremkę o wymiarach około 20x 20cm smarujemy tłuszczem i wykładamy papierem do pieczenia.
W misce mieszamy płatki, brązowy cukier, proszek do pieczenia, sól i cynamon. Wlewamy wanilię, mleko i roztrzepane jajko i mieszamy do połączenia. Banana rozgniatamy widelcem i dodajemy do masy razem z masłem orzechowym.  Masę przekładamy do przygotowanej foremki i pieczemy około 20 minut.
Smacznego:)








0 komentarze:

Prześlij komentarz