Ciasto z jabłkami

Te śliczne jabłuszka, które wczoraj dostałam od cioci znalazły się dzisiaj na naszym stole w postaci półkruchego jabłecznika. Każde ciasto z jabłkami to ulubione ciasto mojego mężusia. Postanowiłam więc nauczyć moją pierworodną jak zrobić ulubione ciasto dla taty. Na początku trochę się zjeżyła, ale potem zabrała się do zagniatania. To cudownie wilgotne ciasto- pełne jabłek jest naszym wspólnym dziełem. Dla koneserów jabłek wymarzony deser.


 ciasto:

300 g mąki
250 g margaryny
3 żółtka
2 łyżeczki proszku
1/2 szklanki cukru
szczypta soli
bułka tarta ( u mnie pokruszone herbatniki petitki)

Zagniatamy szybko wszystkie składniki. 2/3 ciasta wkładamy do lodówki, a 1/3 do zamrażalnika.

jabłka:

2 kg kwaskowatych jabłek - obranych i startych
2 łyżki cukru (lub więcej)
1 łyżeczka cynamonu

Jabłka dusimy w garnku przez 5 - 8 minut, dodajemy cukier oraz cynamon i studzimy.  

pianka:

3 białka
3 łyżki cukru
szczypta soli

Ubijamy pianę z białek na sztywno i dodajemy po jednej łyżce cukru ciągle ubijając.

Na dno wysmarowanej tłuszczem i wysypanej bułką tartą tortownicy wyklejmy ciasto, posypujemy bułką tartą i na to dajemy masę jabłkową, potem piana i na koniec trzemy na tarce zamrożone ciasto. Do piekarnika na 30-40 minut. Po wystudzeniu ściągamy obręcz i serwujemy. Można oczywiście zjeść na ciepło, ale jabłka muszą zastygnąć, inaczej "uciekają" z ciasta. Opcjonalnie posypać cukrem pudrem.
Smacznego!

0 komentarze:

Prześlij komentarz