Leczo


Odwieczny problem kobiet wykonujących zawód house-menager ( ang. zarządca domu)? Co ugotować na obiad... no i ja także się dzisiaj zastanawiałam. Trochę mi zeszło na wizycie u cioci i miałam w planie robić ogórki kiszone, więc nie mogło to być coś pracochłonnego, a przynajmniej co wymagałoby ode mnie większości pracy. Ponieważ dostałam od cioci cebulkę,  pięknego kabaczka i cudowną cukinię, padło na leczo. Dokupiłam trochę papryki i kiełbaskę i zrobiłam z moja córcią leczo - dzielnie pomagała mi kroić warzywa. Nawet szybko nam poszło i po niedługim czasie leczo wesoło bulgotało w garnku, a ja dogotowywałam makaron, z którym chciałam je podać. Nie wiem czy próbowaliście kiedyś jeść leczo z makaronem? Pyszne. Warto jeszcze posypać parmezanem i jest super obiadek...

leczo:

2 czerwone papryki
1 żółta lub biała
2 cebule ( u mnie jedna biała i jedna czerwona)
1/2 kabaczka żółtego
1/2 cukini
4 pomidory
5 ząbków czosnku
4 kawałki kiełbasy śląskiej drobiowej
sól
pieprz
ziarenka smaku
chilli
zioła włoskie
3 łyżki oliwy

Warzywa kroimy na kawałki i smażymy kolejno na oliwie:cebulę, potem dodajemy paprykę, cukinię i kabaczka, kiełbaskę i na końcu obrane ze skóry pomidory. Doprawiamy do smaku i dusimy około 15 minut. Ja podaję to z makaronem i posypane parmezanem, ale cudowne jest także z pieczywem czosnkowym lub po prostu z pajdą chleba.
Smacznego!

0 komentarze:

Prześlij komentarz