Tęczowy tort z kremem śmietanowym


 Na urodziny mojej młodszej córci, Karoliny upiekłam tęczowy tort. Kiedyś zobaczyła go w internecie i zapragnęła go... Cóż było począć? Poszukałam i upiekłam. Choć feria barw przerazi niejednego fana żywności ekologicznej, to od czasu do czasu można sobie pozwolić na takie kolorowe szaleństwo. Ten dla Karoli ozdobiłam dodatkowo lukrem plastycznym. Ciekawostka jest taka, że zrobiłam go tydzień wcześniej i zamroziłam, gdyż w dniu jej urodzin byłam w Warszawie na zjeździe. Okazało się, że tort wyciągnięty na kilka godzin przed urodzinami pięknie się rozmroził i smakował wyśmienicie. Zdjęcia po przekrojeniu są jej autorstwa.

Drugi tort zrobiłam dla dzieci ze świetlicy środowiskowej "Iskierka", prowadzonej przez dziewczyny z naszego kościoła, na przyjęcie bożonarodzeniowe z okazji urodzin Jezusa. To już kolejny tort, który zamówiły. Podobno smakował wszystkim, nic dziwnego biorąc pod uwagę, że średnia wieku dzieci ze świetlicy to 8 lat!




Przepis na biszkopt z bloga  Doroty :http://www.mojewypieki.com/przepis/teczowy-tort-rainbow-cake


Składniki na ciasto (6 blatów):

226 g masła
220 g cukru
5 białek
2 łyżeczki ekstraktu z wanilii
375 g mąki pszennej
4 łyżeczki proszku do pieczenia
pół łyżeczki soli
355 g mleka
barwniki spożywcze


Mąkę, proszek do pieczenia i sól przesiewamy do miski. Masło miksujemy na puszystą masę i stopniowo dodajemy cukier. Potem dodajemy kolejno białka i dalej miksujemy. Potem na zmianę mokre i suche składniki aż się wszystko połączy. Ciasto dzielimy na 6 równych części i do każdego dodajemy barwniki spożywcze:fioletowy, niebieski, zielony, żółty, pomarańczowy, czerwony (ja kupiłam  barwniki w proszku, gdyż nie rozrzedzają one ciasta ani mas plastycznych). Upiec kolejno w tortownicy wyłożonej papierem do pieczenia lub w jednorazowych foremkach aluminiowych. Piec około 15 minut w 190ºC. Po ostudzeniu biszkopty nasączamy lekko ponczem i przekładamy kremem. Ozdabiamy według uznania.

krem:

ok. 900 g śmietany kremówki 30%
1 szklanka cukru pudru
1,5 łyżki żelatyny
1/3 szklanka wrzątku
100 g białej czekolady

Czekoladę rozpuszczamy w kąpieli wodnej i studzimy. Schłodzoną śmietanę wlewamy do miski i ubijamy razem z cukrem pudrem na sztywno. Na koniec dodajemy rozpuszczoną we wrzątku a potem przestudzoną żelatynę i ostudzona czekoladę. Kremem przekładamy tort.

poncz:

sok z cytryny
woda
cukier
wódka cytrynówka

Wodę wymieszać z cukrem i dodać soku z cytryny i odrobinę cytrynówki. W przypadku tortu dla dzieci wódkę pomijamy.
Smacznego!





0 komentarze:

Prześlij komentarz