Muffinki z białą i gorzką czekoladą


Dzisiaj rano zadzwoniła do mnie ciocia, która mieszka kilka kilometrów od Nysy, żebym przyjechała do niej na ogródek zebrać sobie koperek do mrożenia. Postanowiłam upiec dla niej muffinki z czekoladą, żeby po zakończonej pracy umilić chwile przy kawie na tarasie jej wiejskiego domku. Przeglądnąwszy szuflady z zasobami cukierniczymi padło na białe ciasto z dwoma rodzajami czekolady - białej i gorzkiej. Po pół godziny jechaliśmy już z jeszcze ciepłymi wypiekami na wieś. Powitał nas warkot kosiarki - to mój wujek szalał z swoją maszyną po ogrodzie. Ciocia już od rana siedziała przy grządkach szczęśliwa, że dzisiaj nie pada. To pierwszy raz od wielu dni, kiedy nie pada u nas deszcz. Dzięki niech będą Bogu! Spędziliśmy miłe 2 godziny oczyszczając powierzchnię ogródka z samosiejek koperku, było tego naprawdę sporo! Obdzieliłam tym 6 osób i jeszcze mi zostało duuuużoooo... Muffinki bardzo smakowały cioci i wujkowi, część zjedli jeszcze w ogrodzie, a resztę na tarasie. Miło widzieć, jak komuś smakuje to, co upiekliśmy. Kubeczek (mój syneczek) , który mi towarzyszył w koperkowej wyprawie, napojony coca colą i z kieszeniami pełnymi cukierków, siedział obok mnie na krzesełku. Przypominał kota, który najadł się i jeszcze trzymał łapkę na myszy, która zostawił sobie na deser... błogość... Słodkie smaki dzieciństwa, będzie miał co wspominać....

 Muffinki z białą i gorzką czekoladą


2 szklanki mąki
2 jajka
5 łyżek cukru
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 szklanka maślanki
1/2 szklanki oleju
szczypta soli
pół tabliczki białej czekolady
pół tabliczki gorzkiej czekolady
papilotki

W jednej misce mieszamy mokre składniki a w drugiej suche. Suche dodajemy do mokrych i na koniec dodajemy posiekane czekolady. Papilotki napełniamy do 2/3 wysokości i pieczemy około 15 minut w temperaturze 180 stopni.
Smacznego!






2 komentarze:

Ola pisze...
10 czerwca 2013 06:26

Muffinki już w piekarniku. Cierpliwie czekamy na efekt końcowy.

Unknown pisze...
10 czerwca 2013 06:43

Super, na pewno wyjdą pyszne - zawsze wychodzą!

Prześlij komentarz