Zapiekanka z bobem 

Przeglądając moje stare zapiski i przepisy natknęłam się na wycięty z gazety przepis na zapiekankę. Robiłam ją daaawno temu, kiedy jeszcze moje dziewczyny były małe... to musiało być bardzo dawno temu. :) Zapiekanka jest pyszna! Sycąca i aromatyczna. Można ja podać z chrypiącymi bagietkami czosnkowymi - ja tak zrobiłam, ale równie dobrze będzie smakować sama lub z dodatkiem młodych ziemniaczków czy ryżu. Taka porcja zaspokoi obiadowe apetyty nawet 6-osobowej rodziny. Moja córcia zachwalała, a mężuś brał dokładkę. To dla mnie najlepsza rekomendacja.


zapiekanka z bobem:

500 g mięsa mielonego z indyka
300g bobu
1/2 szklanki bulionu mięsnego
3 cebule
3 łyżki oliwy
2 duże pomidory
1 ogórek zielony
1 szklanka mleka
60g żółtego sera
3 łyżki mąki
3 łyżki masła
sól
pieprz
gałka muszkatałowa
bazylia suszona
zielone listki bazylii do dekoracji

Bób gotujemy w mięsnym wywarze przez około 30-40 minut. Wywar zachowujemy. Cebulę smażymy na złoto na oliwie i dodajemy mięso. Doprawiamy solą i pieprzem. Ogórek obieramy, wykrawamy pestki i kroimy na półplasterki. Dodajemy do mięsa i smażymy przez 5 minut, potem dodajemy bób i wszystko wykładamy do formy do zapiekania, którą smarujemy masłem. Na wierzchu układamy pomidory pokrojone w ósemki.


 Z mąki i masła robimy jasną zasmażkę i dolewamy wywar z bobu oraz mleko. Doprawiamy gałką i bazylią.


Gotowym sosem polewamy zapiekankę i na wierzch ścieramy ser.


 Pieczemy 20 minut w 200 stopniach. Ozdabiamy listkami bazylii.


Smacznego!

0 komentarze:

Prześlij komentarz