Sernik z czereśniami

Byliśmy ostatnio u rodziców naszych przyjaciół w charakterze szpaków :) - tzn pojechaliśmy na czereśnie. Pyszne, ciemnokrwiste czeresienki. Nazrywaliśmy sobie 2 wiaderka i zrobiliśmy z nich pyszny soczek dla naszych dzieci. Mnie udało się jeszcze upiec czereśniowe ciasto, przepis znalazłam tutaj. Zrobiłam je w tortownicy, bo mam słabość do ciast na paterze - a ta patera jest wyjątkowa, bo dostałam ją w prezencie urodzinowym od mojej przyjaciółki. Ciasto wyszło dobre, choć sernik raczej z tych zwartych, niż puszystych ( ja osobiście takie wolę! :)) Moim gościom - dużym i małym bardzo smakowało i zjedli wszystko. Żałuję tylko, że moje czereśnie utraciły swój pierwotny blask i kolor, bo dusiłam je poprzedniego dnia i trochę mi zmatowiały, ale smak miały wyśmienity. To ciasto będzie równie dobre z innymi rodzajami owoców, np. z  truskawkami, wiśniami czy malinami...

 ciasto kruche:

1 szklanka mąki
1/2 szklanki cukru
1 jajko
1/4 łyżeczki sody
2 łyżki masła

 Z podanych składników zagniatamy kruche ciasto i wyklejamy nim dno torownicy, wyłożonej papierem do pieczenia.

masa serowa:

1/2 kg sera
1 szklanka gęstej śmietany
3/4 szklanki cukru
1 budyń śmietankowy (proszek)
2 jajka
aromat śmietankowy

Jajka miksujemy z cukrem i dodajemy resztę składników. Masę wylewamy na ciasto i wkładamy do piekarnika nagrzanego do 175 stopni na około godzinę.

czereśniowa galaretka:

1/2 kg wydrylowanych czereśni
1 galaretka czerwona ( u mnie truskawkowa)
1 szklanka białego wina
3 łyżki cukru

Czereśnie zasypujemy cukrem i dusimy na małym ogniu przez 3 minuty. Dodajemy wino i zagotowujemy. Dosypujemy suchą galaretkę i mieszamy aż się rozpuści. Jak zacznie tężeć, wylewamy na wystudzony sernik i schładzamy przed podaniem.
Smacznego!

0 komentarze:

Prześlij komentarz