Szybki chleb

Dzisiaj przepis na szybki chleb. Upiekłam go wczoraj przed pracą dla mojej kochanej szarańczy. To naprawdę ekspresowy chlebek na drożdżach. Rośnie pięknie i ma  super chrupiącą skórkę. Wzbogacony otrębami stanowi doskonałą podstawę zdrowego posiłku. Dziś jedliśmy go wszyscy na śniadanie, nie kruszy się i długo zachowuje świeżość. Naprawdę godny polecenia.



chleb:

6 szklanek mąki
4 szklanki ciepłej wody
100g drożdży
2 łyżeczki cukru
2 łyżeczki soli
2 1/2 szklanki otrąb pszennych ( u mnie prażonych)

Drożdże mieszamy z 4 łyżkami wody i cukrem i odstawiamy zaczyn do wyrośnięcia. Mąkę mieszamy z solą i otrębami i dodajemy do wyrośniętego zaczynu. Mieszamy i zostawiamy pod przykryciem do podwojenia objętości. Ciasto przekładamy do wysmarowanej tłuszczem dużej tortownicy i odstawiamy na chwilę. Posypujemy lekko mąką i nacinamy w kształt krzyża. Wsadzamy do gorącego piekarnika (200 stopni) i pieczemy około 40- 50 minut. Ja po około pół godziny wyciągnęłam chlebek z formy i dalej dopiekałam na kratce. Upieczony wydaje głuchy odgłos jak "popukamy" go od spodu.
Smaczego!

0 komentarze:

Prześlij komentarz