Primavera


Sosik primavera robiła kiedyś moja teściowa i miałam zapisany od niej przepis w moim zeszyciku. Postanowiłam więc uraczyć mężusia tym warzywnym sosem wczoraj na obiad. Musiałam tylko dowiedzieć się gdzie trzyma białe wino, bo to jeden ze składników. Trochę się zdziwił moim pytaniem, ale zdradził gdzie je trzyma. :) Pyszny, kolorowy, warzywny sos, pełen witamin i aromatu. Skusiła się nawet moja  młodsza córcia, która nie lubi pomidorów, choć w sosie jest ich kilogram!



sos primavera:

1 kg pomidorów
2 marchewki
mały por
4 łyżki oliwy z oliwek
1/2 cukinii żółtej
1/2 cukini zielonej
1 duża papryka
6 pieczarek ( u mnie nie było - dałam za to kawałek kalafiora podzielonego na różyczki)
3 łyżki ziarenek smaku
4 duże ząbki czosnku
1/2 szklanki białego wytrawnego wina

Marchewkę kroimy na cieniutkie plasterki i podgotowujemy w osolonej wodzie, po czym przelewamy zimna wodą.Na oliwie podsmażamy pokrojony w plasterki por i czosnek (też w plasterki). Potem dodajemy paprykę, cukinię, pieczarki (kalafior), marchewkę, dodajemy ziarenka smaku i dusimy chwilę. Na koniec obrane i pozbawione nasion, pokrojone na kawałki pomidory. Zalewamy winem i dusimy jeszcze przez chwilę. Podajemy z makaronem, posypane parmezanem i ozdobione natką pietruszki.
Smacznego!





0 komentarze:

Prześlij komentarz