Ciasto z cukinią i bakaliami

Dzisiaj na obiedzie z pysznym deserkiem miała być babcia mojego męża, ale nam uciekła!  :) Z nią to cała historia jest, dosłownie i w przenośni. Zaprosiliśmy ją wczoraj, mężuś zadzwonił do niej i powiedział, że od razu po kościele zabieramy ją do nas na obiad. Próbowała się wprawdzie wymigać, ale stanęło na tym, że przyjedziemy po nią rano, żeby ją zabrać na nabożeństwo a potem do nas. Raniutko wstałam przygotowałam wszystko do obiadu, nawet starczyło mi czasu, żeby pancake's zrobić dla dzieciaków na śniadanie. Spakowaliśmy czeradkę do samochodu i pojechaliśmy po babcię i na nabożeństwo. W czasie drogi dalej próbowała się wymigać, że ona musi zaraz do domu, bo jej lekarz kazał chodzić, bo ona ma żylaki i takie tam drydymały. Ostrzegałam mężusia, żeby nie dał jej uciec po kościele, ale niestety...
Zanim on zdążył się obejrzeć ona już zwiała! Dogonił ja koło katedry ( to około 500m od naszego kościoła), ale za żadne skarby nie chciała zawrócić. I gadaj tu z taką. Chcieliśmy, żeby trochę pobyła z rodziną, zjadła dobry obiadek i ciasto, a ona w nogi.  Zazwyczaj w niedzielę jest na obiedzie u swojej córki, a mojej teściowej, ale oni już 3 tydzień są nad morzem, więc na pewno czuje się trochę samotna. Cóż poradzić. Nie wiedziała co traci, bo ciasto mieliśmy dzisiaj pyszne: z cukinią i bakaliami. Wilgotne, słodkie ciasto w sam raz do kawki,  na zakończenie dobrego obiadku.

*dałam 1 szklankę cukru, ale i tak jest dość słodkie, można zredukować do 3/4 szklanki.


ciasto z cukinią:

4 jajka
1 szklanka oleju
1 szklanka cukru
3 szklanki startej cukinii ( na dużych oczkach)
3 szklanki mąki
1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia
1 płaska łyżeczka sody oczyszczonej
cukier waniliowy
3 łyżeczki cynamonu
3/4 szklanki posiekanych orzechów włoskich
200g  rodzynek
polewa kakaowa
1/2 szklanki posiekanych orzechów włoskich

Jajka ubijamy z cukrem na puszystą masę. Rodzynki namaczamy w gorącej wodzie. Do ubitych jajek dodajemy mąkę, proszek i sodę, potem cukier waniliowy, cynamon, olej, cukinię, orzechy i rodzynki ( ja rodzynki posiekałam na drobno ze względu na mojego synka). Wylewamy ciasto na natłuszczoną i wysypaną bułką tartą blaszkę i pieczemy około 1 godziny w 180 stopniach.
Po wystudzeniu polewamy polewą kakaową i posypujemy posiekanymi orzechami włoskimi.
Smacznego!

0 komentarze:

Prześlij komentarz