Tort makowy 

Na uroczystość, zorganizowaną przez naszych przyjaciół, zrobiłam tort makowy ozdobiony masą cukrową i namalowanym budynkiem, który właśnie remontują. Z miejscem tym, Czarkowicami, wiąże się wiele wspomnień z mojej młodości, kiedy działałam w młodzieżowej grupie przy naszym kościele. Organizowaliśmy tam obozy, ogniska i spotkania dla całego kościoła. Kiedyś ten budynek należał do kościoła, ale przeszedł w prywatne ręce. Teraz trochę wypiękniał i mam nadzieję, że będzie miejscem które wygeneruje mnóstwo miłych przyszłych wspomnień.



 biszkopt makowy:


250 g przemielonego suchego maku
6 jajek
1 szklanka cukru
2 łyżki miodu
3 łyżki przesianej bułki tartej

Żółtka miksujemy z cukrem na puszystą masę. Dodajemy mak, miód i bułkę tartą i na koniec pianę ubitą z białek. Pieczemy w foremce wyłożonej papierem do pieczenia przez około 30 minut w 180 stopniach.


placek kokosowy:


6 białek
1 szklanka cukru
200g wiórek kokosowych

Białka ubijamy z cukrem na sztywno, dodajemy wiórki i delikatnie mieszamy. Pieczemy około 20 minut w formie wyłożonej papierem do pieczenia.

masa budyniowo-orzechowa:


2 budynie  waniliowe/śmietankowe
2 łyżki masła
1/2 szklanki cukru
50 ml wódki
filiżanka mielonych orzechów włoskich

Budynie gotujemy w połowie ilości wody podanej na opakowaniu i dokładnie studzimy. Dobrze to zrobić dzień wcześniej.Dodajemy cukier, masło i wódkę i miksujemy na gładką masę. Dodajemy mielone orzechy i dokładnie mieszamy.

Biszkopt makowy nasączamy kawą i dajemy na to masę budyniową. (trzeba zrobić  2 porcje na tort). Potem dajemy placek kokosowy i znowu masę budyniową. Na koniec znowu biszkopt makowy. Resztą masy budyniowej smarujemy boki i wierzch tortu. Ozdabiamy według uznania. Ja dałam masę cukrową, ale można ozdobić kremem lub bitą śmietaną.
Smacznego!

0 komentarze:

Prześlij komentarz