Ciasto czekoladowo-dyniowe z gruszkami

Upiekłam w sobotę, do niedzielnej kawki, ciasto z dynią. Mój eksperyment,  bo dodałam musu dyniowego do ciasta czekoladowego i całość uzupełniłam kawałkami aromatycznych gruszek. Ciekawe to było, bo ciasto czekoladowe nabrało niezwykłego, trochę korzennego smaku i stało się dużo bardziej wilgotne. Ogólnie dobre połączenie, choć okazało się, że mój mężuś nie za bardzo lubi kawałki gruszek w cieście.. hmm. trudno, ale ja lubię! :) Zjedliśmy sobie je na tarasie podczas wspólnej kawki z moimi teściami. W niedzielę była wprost wymarzona pogoda na kawkowanie na tarasie. Pięknie i słonecznie. Jak to dobrze, że dostałam dodatkowy dzień wolnego w pracy. Zrobiłam wszystkich w "bambuko"  i nie powiedziałam, że nie idę do pracy i rano miałam niezły ubaw. Moja córcia strofowała wszystkich i poganiała, zupełnie jak ja w niedzielne poranki :))))) No przecież niedaleko pada jabłko od jabłoni, czy gruszka od gruszy.



ciasto z  dynią i gruszkami:


250 g margaryny
1 szklanka cukru
5 łyżek kakao
4 łyżki wody
2 szklanki mąki
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1 łyżeczka octu
5 jajek
1 szklanka musu dyniowego
1 łyżeczka bułki tartej
6 gruszek

Margarynę, cukier, wodę i kakao gotujemy na małym ogniu przez 5 minut i studzimy. Dodajemy żółtka, mąkę, proszek, ocet, mus i na koniec ubitą pianę z białek. Ciasto wlewamy do wyłożonej papierem do pieczenia tortownicy i posypujemy bułka tartą. Układamy na cieście obrane i pokrojone w ósemki gruszki. Pieczemy około 30-40 minut w 180 stopniach.
Smacznego!

0 komentarze:

Prześlij komentarz