Gofry czekoladowe

Dzisiaj wolna niedziela - pierwsza od wielu tygodni. No i miałam na dodatek niespodziankę - odwiedziła mnie kochana moja siostrzyczka-przyjaciółka ze studiów, która mieszka koło Chodzieży. Bardzo się za nią stęskniłam,  bo ostatnio się widziałyśmy w czerwcu, w Warszawie na naszym absolutorium. Wprawdzie utrzymywałyśmy kontakt telefoniczny, ale to nie to samo, co uściskanie mojej kochanej psiapsiółki. Aby się ze mną spotkać musiała się urwać ze szkolenia, na które właśnie przyjechała w nasze południowe strony. Mężusiowaty pojechał po nią do Jarnołtówka,  przywiózł do nas i razem pojechaliśmy do kościoła. Ponieważ towarzyszyła mi podczas moich zajęć w szkole niedzielnej miałyśmy okazję dłużej razem pobyć, potem szybki obiadek i już dzwonili, że jadą po nią. Szkoda... Dobrze, że chociaż mieliśmy okazję razem zjeść obiadek. Niestety nie mogła dłużej z nami zostać i zjeść pyszne czekoladowe gofry z czapeczką bitej śmietany... Dzieciaki były zachwycone nowym smakiem i kawałeczkami roztopionej czekolady w gofrach. Mocno czekoladowe i aromatyczne.  To jest to, co moje małe i większe łasuchy kochają najbardziej.



czekoladowe gofry:


3 jajka
2 filiżanki mąki
3/4 filiżanki cukru
3 duże łyżki kakao
1 czubata łyżeczka proszku do pieczenia
1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
szczypta soli
50 g roztopionej margaryny
450 ml maślanki
cukier waniliowy
200 g czekolady

Żółtka miksujemy z maślanką i przestudzoną margaryną, dodajemy suche składniki i mieszamy. Odstawiamy ciasto na 5 minut i potem dodajemy ubite na sztywno białka i pokrojoną na malutkie kawałeczki czekoladę. Pieczemy w gofrownicy.
Smacznego!

2 komentarze:

Anonimowy pisze...
20 października 2013 10:23

Ewunia już żałuję, że nie załapałam się na te pychotki. Pozdrawiam Gosia

Unknown pisze...
20 października 2013 11:18

Ja też, kochana. Czekam na zimowe ferie.... wtedy pokawkujemy razem i pogofrujemy....

Prześlij komentarz