Risotto z żółtą cukinią i papryczką chilli

Wczoraj na obiadek zaserwowałam mojej kochanej rodzince pyszne warzywne risotto. Żółta cukinia i kolorowe papryczki chilli nadały koloru i pikanterii temu znanemu wszystkim daniu. Wszystkim smakowało, tylko nie Kubuńkowi, który nie jada warzyw.... jeżeli nie jest do tego zmuszony. Nie miałam siły z nim walczyć, więc dostał ryż tylko z cebulką - tyle już wypracowałam. :) Zastanawiam się kiedy nadejdzie ten cudowny dzień kiedy moje wszystkie dzieci będą się zajadały warzywami i owocami i nie będą grymasiły przy jedzeniu. Tymczasem jestem zmuszona do słuchania jęków i stęków: ja tego nie chce, ja tego nie lubię, mogę tego nie jeść? itd.
Tylko mój ukochany mężuś nie grymasi.. no nie do końca, ale jego już nie zmienię.. :)





risotto:


300g ryżu paraboiled
2 cebule
2 łyżki masła
1 mała cukinia
6 papryczek chilli
kostka rosołowa lub 1 łyżka Ziarenek Smaku
500 ml wrzątku

Cebulkę kroimy na kostkę i podsmażamy na maśle, dodajemy ryż i chwilę smażymy (około 2-3 minut). Dodajemy pokrojoną cukinie i papryczki, kostkę i zalewamy wrzątkiem. Mieszamy i przykrywamy pokrywką. WIĘCEJ NIE MIESZAMY! Dajemy na malutki gaz i dusimy około 15 minut. W potrawie zrobią się malutkie dziurki, przez które ucieka nadmiar ciepła, co pozwala uniknąć przypalenia. Po 15 minutach wyłączamy gaz i pozostawiamy pod przykryciem, aby ryż doszedł. Jeżeli zamieszacie podczas gotowania na pewno się przypali....

0 komentarze:

Prześlij komentarz