Szybkie paszteciki z mięsem

Dawno nie pisałam i nie gotowałam nic nowego :(. Praca w fabryce czasami jest demotywująca do jakiejkolwiek aktywności. Wracam tak padnięta, że myślę tylko jak tu znaleźć tabletkę przeciwbólową i zaszyć się w sypialni. Nie zawsze jednak da się to zrobić. Trzeba dzieci odebrać ze szkoły, trzeba ugotować obiad, trzeba pomóc w zadaniach domowych i zrobić pranie i zakupy i mnóstwo innych rzeczy. Dzisiaj sobie zaplanowałam, że zrobię na obiad paszteciki. Miałam upieczone mięso, kupiłam resztę potrzebnych składników i chwilę po przyjściu z pracy wzięłam się za ciasto. Przepis podała mi moja mama, podobno jadła je u swojej znajomej i bardzo je smakowały. Rzeczywiście, mało skomplikowane i szybkie, no i najważniejsze, że smaczne. Podałam je z barszczem błyskawicznym. Pyszne były... Najbardziej to Kubuńkowi smakowały - on jest mięsożercą i zachwycał się każdym kawałeczkiem pasztecika. :)



ciasto:

3 1/2 szklanki mąki
1 szklanka jasnego piwa
250 g margaryny

farsz:

mięso upieczone ( u mnie indyk) i zmielone
jajko do posmarowania
sól gruboziarnista

Zagniatamy ciasto z podanych składników. Do maki wrzucamy margarynę pokrojona w kawałeczki i zagniatamy dolewając piwa. Jeżeli jest za miękkie, dodajemy więcej mąki.Ciasto dzielimy na dwie części i robimy dwa długie wałki, które wałkujemy na szerokość około 10 cm. Na środek każdego dajemy farsz, na całej długości i sklejamy. Odwracamy sklejeniem pod spód i kroimy kwadraty. Układamy na blaszce i smarujemy jajkiem i posypujemy solą. Pieczemy około 20 minut w 200 stopniach. Podajemy z barszczem.
Smacznego!



0 komentarze:

Prześlij komentarz