Babeczki z masą orzechowo-makową i czekoladą

Wczoraj zrobiłam kruche babeczki, które niezmiernie kusiły moja rodzinkę. Zrobiłam je pod zamówienie, które mam na czwartek - zrobić małe przekąski na słodko i wytrawnie dla komisji egzaminacyjnej. Więc dzisiaj zaczynam serię przekąsek. Ozdabiałam dzisiaj babeczki ciemną i białą czekoladą, co sprawiło, że moje dzieciaki jeszcze bardziej pragnęły tych słodkości. Pyszne kruche ciasto z kremowym, orzechowo makowym nadzieniem i oblane czekoladą. Pychota.


kruche ciasto:


2 szklanki mąki
200 g margaryny
1/2 szklanki cukru
2 żółtka
1 jajko

Z podanych składników zagniatamy kruche ciasto i wkładamy na godzinę do lodówki. Wałkujemy na grubość około 1/2 cm i wykrawamy kółka, którymi wyklejamy foremki do babeczek, wcześniej porządnie natłuszczone margaryną. Pieczemy około 15 minut w 200 stopniach. Studzimy na kratce kuchennej.

masa makowo orzechowa:


3 filiżanki pokruszonego biszkoptu makowego
2 filiżanki zmielonych orzechów włoskich
320g zmiksowanych blenderem na masło orzechów ziemnych solonych
340g kremu czekoladowego
200 g czekolady deserowej
100g czekolady białej

Wszystko razem mieszamy na kleistą masę i wylepiamy nią wnętrza babeczek. Czekoladę deserową rozpuszczamy w kąpieli wodnej i oblewamy babeczki. Po zastygnięciu robimy wzorek z białej czekolady (także rozpuszczonej w kąpieli wodnej).
Smacznego!

0 komentarze:

Prześlij komentarz