Sernik karmelowy

Korzystając z wielkanocnych promocji na ser biały, na niedzielny deserek zrobiłam serniczek. To się nazywa wykorzystywanie okazji.. :) Miałam w zanadrzu kilka przepisów do wykorzystania i padło na smak karmelowy. Wyszedł super, nie za słodki, delikatny i aksamitny - po prostu rozpływa się w ustach.  Wypiek w sam raz na wielkanocny, uroczysty obiadek, a właściwie deserek. przepis znalazłam na tej stronie, ale leciutko go zmodyfikowałam.


spód:
200 g ciasteczek zbożowych
50 g masła
2 łyżki kakao

Ciasteczka kruszymy i mieszamy z kakao i masłem na mokry piasek, którym wykładamy w tortownicy, wyłożonej papierem i mocno wygładzamy. Wkładamy do lodówki.

masa serowa:
500g sera mielonego ( u mnie  wiaderka)
250 g serka mascarpone
200 g kajmaku
cukier waniliowy
4 małe jajka
2 łyżki budyniu śmietankowego lub waniliowego

Ser miksujemy z mascarpone i kajmakiem i dodajemy po jednym jajku. Mieszamy krótko. Dodajemy budyń i cukier waniliowy. Wylewamy na ciasteczkowy spód i pieczemy przez 15 minut w 180 stopniach a potem 1 godzinę i  15 minut w 130 stopniach. Studzimy w piekarniku.

polewa:
100 ml kremówki
100 g kajmaku
100 g mascarpone
 50 g gorzkiej czekolady

Śmietankę miksujemy i dodajemy serek i kajmak i  wykładamy na zimny sernik. Posypujemy startą czekoladą i chłodzimy w lodówce kilka godzin, a najlepiej na całą noc.
Smacznego!




0 komentarze:

Prześlij komentarz