Mocno kakaowe ciasto fasolowe

Niedawno w Dzień Dobry TVN - jeden z "kulinarnych" robił ciasto z fasoli. Sprzątając kątem oka widziałam i kątem ucha słyszałam to, co o tym cieście mówił i ogromnie mnie to zaintrygowało - kolejny sposób, aby ukryć znienawidzone przez mojego synka warzywa w czymś niespodziewanie dobrym. No i upiekłam to ciasto na piątkowy deser. Ciasto jest pyszne! Każdy amator czekoladowych wypieków powinien go spróbować. Konsystencja jest niezwykle delikatna i wilgotna i ten cudowny aromat ciemnego kakao i czekolady.. mniam. :) No i nie ma w nim ani grama mąki - co czyni atrakcyjnym dla tych co nie tolerują glutenu.


8 jajek
100 g ciemnego kakao
2 puszki kukurydzy czerwonej
1/2 szklanki miodu
1/2 szklanki cukru
100 g miękkiego masła
skórka otarta z jednej pomarańczy
3 łyżki oleju rzepakowego
2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
 czekoladowe genache do polania

Miękkie masło ucieramy z cukrem, olejem i miodem. Dodajemy po jednym jajku i miksujemy dalej. Potem dodajemy zmiksowaną na puree fasolę ze skórką pomarańczową ( fasolą przepłukaną na sicie z zalewy) i kakao z proszkiem i sodą. Wylewamy do blaszki o wymiarach 20/20 cm i pieczemy w 190 stopniach przez około godzinę - do suchego patyczka. Po wystudzeniu polewamy czekoladowym genache.
Smacznego!

0 komentarze:

Prześlij komentarz