Marcepanowe pancakes z płatkami 

migdałowymi

Za oknem zima w pełni, choć już 1 marca i wszyscy mieli nadzieję na wiosenną pogodę. Wracając z pracy już myślałam o mojej dziatwie i przemoczonych butach... a w następstwie glutach w nosie i kaszlących nocach... sama radość dla serca każdej matki. :)
Postanowiłam więc zrobić im ciepłe mleczko z miodem a do tego pyszne placuszki - pancakes. Przeglądając zasoby spiżarniane wyciągnęłam co miałam i namodziłam co umiałam. :) Zrobiłam panacakes - amerykańskie naleśniki, tym razem z marcepanu. Tak mnie natchnęło. :)
Placuszki wyszły mięciutkie w środku i z chrupiącymi płatkami migdałowymi na wierzchu. Aromatyczny marcepanowy aromat i słodycz miodu - tego nam trzeba na zimową chandrę.




3 jajka
1 szklanka mleka
1 szklanka mąki pszennej
1/2 szklanki maki kukurydzianej
3 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
200g marcepanu
2 łyżki miodu
olej do smażenia
100 g płatków migdałowych

Marcepan rwiemy na kawałki i wrzucamy do miski, do tego mleko i jajka i miksujemy na gładko blenderem. Dodajemy resztę składników i mieszamy na gładką masę. Smażymy partiami posypując
 jedna stronę placków płatkami migdałowymi.

Podajemy ciepłe same, lub polane miodem, syropem klonowym albo czym tam chcecie.


Smacznego!

0 komentarze:

Prześlij komentarz