Czekoladowe ciastka 

z masłem orzechowym

Od jakiegoś czasu w zakładkach czekały na swoją kolej i wypróbowanie te cudeńka.
... Czekoladowa rozkosz na pożegnanie zimy. Potem przyjdzie pora na lżejsze wypieki, więcej owoców, lekkich pianek galaretek.. i będę tęsknic za moimi słodkimi, czekoladowymi i bakaliowymi wypiekami.. oj będę.. :(
W każdym razie upiekłam te ciasteczka do kawki z moją psiapsiółką. Umiliły nam czas i wzmogły wyrzuty sumienia z powodu ilości pochłoniętych kalorii. A co tam! Raz się żyje. Musiałam ukryć kilka ciastek dla mojej córci, co wraca w piątek do domciu, bo reszta
"dziecek" niechybnie wyżarły by wszystko do ostatniego okruszka. NAPRAWDĘ GODNE POLECENIA!. :)


200 g gorzkiej czekolady
100 g masła
3/4 szklanki cukru
4 małe jajka
1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia
cukier waniliowy
1 1/2 szklanki mąki
100 g posiekanej gorzkiej czekolady lub czekoladowych kropelek
1 szklanka masła orzechowego

Czekoladę rozpuszczamy z masłem i studzimy. Białka ubijamy z cukrem i cukrem waniliowym i dodajemy żółtka delikatnie mieszając. Dodajemy trochę ubitych jajek do wystudzonej czekolady i mieszamy. Potem dodajemy resztę piany i delikatnie mieszamy masę. Wsypujemy po troszkę przesianą mąkę z proszkiem. Wrzucamy czekoladę i mieszamy. Wkładamy masę do lodówki aż porządnie stężeje. Lepimy dość duże kulki, maczając ręce w mące, żeby się masa nie kleiła. Każdą kulkę spłaszczamy i dajemy po 1/2 łyżeczki masła orzechowego. Dokładnie zalepiamy i leciutko spłaszczamy. Układamy na blaszce ( z papierem do pieczenia) i pieczemy 15 minut w 200 stopniach. Chwilę czekamy aż stężeją i ściągamy z blaszki.
Smacznego!

0 komentarze:

Prześlij komentarz