Słodki chlebek dyniowy z kaszą jaglaną

Dziś nie byłam w pracy, więc oddałam się mojemu ulubionemu zajęciu domowemu - pieczeniu! Postanowiłam wypróbować przepis na dyniowy chlebek z bardzo zdrowymi składnikami. Wprawdzie wszyscy orzekli, że to bardziej ciasto niż chlebek, ale w oryginalnym przepisie tak go właśnie nazwano. Ciasto jest wilgotne, mięciutkie i aromatyczne a nad wyraz cudnie wyglądają  w nim żółte kuleczki kaszy jaglanej.  Pychota! Jadł nawet Kubeczek, pomimo wiedzy o pulpie dyniowej. :)





dyniowy chlebek:

275 g pulpy dyniowej
1 duże jajko
180 g mąki pszennej pełnoziarnistej
mały cukier waniliowy
80 ml oliwy
80 ml miodu
szczypta soli
szyczypta mielonych goździków
1/4 łyżeczki mielonej gałki muszkatałowej
1/4 łyżeczki cynamonu
1 łyżeczka sody oczyszczonej
50 g kaszy jaglanej surowej

Mokre składniki mieszamy w misce i dodajemy do nich suche. Pieczemy w keksówce* wyłożonej papierem do pieczenia. Pieczemy około 50 minut 180 stopniach.
 Smacznego!

*ja piekłam z 1 1/2 porcji i wyszła mi duża keksówka ( 40 cm), więc z jednej porcji można upiec chlebek w małej keksówce i wtedy będzie trochę wyższy.


0 komentarze:

Prześlij komentarz