Ciasto z krówkami

Na niedzielne spotkanie z przyjaciółmi zrobiłam 3 ciasta. :) Właściwie miały być dwa, ale mój mężusiowaty tak słodko spytał czy nie robię przypadkiem ciasta z jabłkami, że musiałam zrobić jeszcze jedno  specjalnie dla niego- z jabłkami. Więc trzy a jedno z nich to ciasto z cukierkami - krówkami. Puszysty czekoladowy biszkopt, kremówka i krówki.. Jak się domyślacie moje dzieci nie mogły się mu oprzeć. :) I nie tylko one. Wyszło pysznie, choć nie tak jak sobie życzyłam, a to dlatego, że nie udało mi się zrobić karmelu do polania ciasta. Wyszło mi białe kruche mleczko zagęszczone, a wszystko to przez patelnię. ( zawsze ktoś musi być winny!). Po prostu cukier mi się nie skarmelizował - nie nabrał koloru, choć smakował dobrze. Prze ten wybryk mojej patelni ciasto nie kroiło się dobrze i nie wyglądało tak fajnie, ale to nie przeszkadzało nam w zjedzeniu całego!

 ciasto z krówkami:

biszkopt czekoladowy:

1 szklanka mąki
6 jajek
1 szklanka cukru
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1 budyń czekoladowy
10 posiekanych krówek

Białka ubijamy z cukrem i dodajemy żółtka, mąkę z proszkiem i budyniem i na koniec posiekane krówki. Pieczemy w tortownicy (23 cm) wyłożonej papierem do pieczenie. Studzimy i kroimy na 3 blaty.

masa z kremówki:

500 ml smietany kremówki
3 łyżki cukru pudru
2 łyżeczki żelatyny rozpuszczonej w 50 ml wrzątku

Kremówkę ubijamy z cukrem i dodajemy żelatynę. Gotową masą przekładamy biszkopt.

ponadto:

10 krówek do przyozdobienia
1/2 szklanki cukru
1/4 szklanki wody
1/4 szklanki kremówki

Wodę z cukrem gotujemy w patelni ( tylko nie z grubym dnem!!!!), nie mieszamy. Jak nabierze koloru herbaty wlewamy kremówkę i energicznie mieszamy. Gotową polewą karmelową polewamy ciasto i posypujemy posiekanymi krówkami.
Schładzamy w lodówce.
Smacznego!

0 komentarze:

Prześlij komentarz