Półkruche ciasto z jabłkami

Specjalnie dla mojego  mężusiowatego, który każde moje cukiernicze dzieło kwituje:
 - No dobre, ale najlepsze i tak z jabłkami....
...upiekłam półkruche ciasto z jabłkami. Udawał zaskoczonego, ale cieszył się chyba. :)
Przepis od mojej babci z zeszyciku.

półkruche ciasto:

500 g mąki
1 mały proszek
3 jajka
szklanka cukru
cukier waniliowy
200 g masła lub margaryny
(opcjonalnie 1 łyżka śmietany)
słoik prażonych jabłek
żółtko

Mąkę siekamy z cukrami i masłem, odajemy proszek do pieczenia i jajka. Zagniatamy ciasto, jeżeli jest za suche można dodać łyżkę kwaśnej śmietany.
W tortownicy 23 cm wyłożonej papierem do pieczenia wykładamy dno ciastem ( 2/3) na to jabłka i reszta ciasta. Ozdabiamy resztkami ciasta. Smarujemy żółtkiem wymieszanym z 1 łyżką wody.
Pieczemy 55-60 minut w 180 stopniach.
Smacznego!

0 komentarze:

Prześlij komentarz