Sernik cynamonowy z

 jabłkami i rodzynkami

Odebrałam już swoją promocyjną książkę z Lidla i szukałam w niej inspiracji do pieczenia. Miałam w lodówce kilogram swojskiego sera białego i postanowiłam upiec sernik, ale inny -  cynamonowy z dodatkiem smażonych na maśle jabłek.  Wzięłam przepis podstawowy z książki i wzbogaciłam go o cynamon i jabłka. Powiem wam szczerze, że mnie  ten wypiek nie zachwycił, choć moja rodzina była innego zdania. Wyglądał obłędnie, ale całość była lekko kwaskowata ( jak dla mnie) sama nie wiem, czy to od sera, czy od jabłek. Idealnie byłoby dodać trochę więcej cukru do sera, lub do jabłek.


sernik cynamonowy:


1 kg dwukrotnie mielonego sera
10 jajek
125 g miękkiego masła
200 g rodzynek
2 łyżki mąki ziemniaczanej
1 szklanka cukru ( następnym razem dałabym ciut więcej)
cukier waniliowy
2 łyżeczki cynamonu

 Rodzynki namaczamy w gorącej wodzie. Żółtka ubijamy z cukrem i cukrem waniliowym na puszystą masę. Dodajemy do nich stopniowo miękkie masło i ser. Potem dodajemy mąkę i odsączone rodzynki obsypane mąką. Na koniec ubite białka i delikatnie mieszamy.

kruche ciasto:


200g mąki
100 g miękkiego masła
50 g cukru pudru
1 cukier waniliowy
1 jajko
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
szczypta soli

Mąkę z cukrem i masło siekamy  i dodajemy resztę składników. Zagniatamy ciasto i bez schładzania wyklejamy nim dużą tortownicę wyłożona papierem do pieczenia. Nakłuwamy widelcem i pieczemy w 190 stopniach przez około 10-15 minut.

Na wystudzony kruchy spód wylewamy masę serową i pieczemy w 180 stopniach przez około godzinę. Studzimy w piekarniku.

ponadto:

1 kg jabłek
sok z jednej cytryny
100 g masła
3 łyżki cukru brązowego
1 łyżeczka cynamonu

Jabłka obieramy i kroimy w plasterki. Skrapiamy sokiem z cytryny i dusimy  kilka minut delikatnie na maśle. Posypujemy cukrem i cynamonem i delikatnie mieszamy. Jak wystygną układamy je na serniku na kształt kwiatu. polewamy reszta sosu z duszenia. Schładzamy w lodówce.
Smacznego!



0 komentarze:

Prześlij komentarz