Torcik makowy ogródek

Do niedzielnej kawki zrobiłam dla mojej rodzinki pyszny torcik makowy. Biszkopt makowy przełożony czekoladowym genache i ozdobiony czekoladowymi kwiatkami. Mój synek chodził po kuchni i ciągle pytał:
 - Dla kogo ten tort mamusiu?
 - Dla nas synusiu -odpowiadałam z uśmiechem.
 - Ale... dla nas?
 - Dla nas kochanie...
 - Taki ładny? Będziemy mieli gości?
- Nie kochanie, nie będziemy mieli gości i ten tort jest dla naszej rodzinki - odpowiadałam mojemu niedowiarkowi.
Prawda jest taka, że rzadko robię ładnie ozdobione torty dla mojej rodziny tak bez okazji. Oczywiście na różne okoliczności pojawiają się na naszym stole zdobne słodkości ale na co dzień idę raczej na smak niż wygląd - stąd takie zdziwienie mojego synka. Torcik ten powstał przy okazji robienia tortu na zamówienie, o którym będzie mowa w następnym poscie.

 biszkopt makowy:

 250 g przemielonego suchego maku
6 jajek
1 szklanka cukru
2 łyżki miodu
3 łyżki przesianej bułki tartej


Żółtka miksujemy z cukrem na puszystą masę. Dodajemy mak, miód i bułkę tartą i na koniec pianę ubitą z białek. Pieczemy w foremce wyłożonej papierem do pieczenia przez około 30 minut w 180 stopniach.



genache czekoladowe:

150 ml kremówki
200 g gorzkiej czekolady


Kremówkę podgrzewamy w rondelku. Czekoladę siekamy na małe kawałki i wrzucamy do gorącej śmietanki. Mieszamy do rozpuszczenia. Studzimy. Ubijamy na puszysty krem.


Biszkopt dzielimy na dwa blaty, a wierzch lekko ścinamy, aby uzyskać "ziemię" do ogródka. Blaty  nasączamy kawą z alkoholem lub sama kawą ( ja daję gorzką, bo tort jest dość słodki). Przekładamy kremem, wierzch smarujemy kremem i posypujemy okruszkami. Ozdabiamy czekoladowymi lub cukrowymi kwiatkami. Można także zamiast okruszków zetrzeć na wierzch gorzką czekoladę.
Smacznego!


0 komentarze:

Prześlij komentarz