Czekoladowe gwiazdki  z budyniem

Ostatnio pani z klasy mojego Kubeczka, pozwoliła im z okazji andrzejek przynieść do szkoły słodycze.
- Mamusiu...  kupisz mi jakieś ciastka do szkoły na przyjęcie?- zapytał mnie synek.
 - A może lepiej jakieś razem upieczmy? Będzie taniej i zdrowiej, co?
 - Super! To jakie upieczemy?
 - Myślę, że dzieci to najbardziej lubią czekoladowe... - powiedziałam i już miałam w myślach niedawno dodany do zakładek przepis na czekoladowe ciacha. - Tak, zrobimy czekoladowe z budyniem.
No i razem z moim małym pomocnikiem zrobiliśmy czekoladowe gwiazdki - te dla dzieci dostały dodatkowo ubranko z  czekoladowego lukru i kolorowe cukiereczki, ale nie zdążyłam im zrobić zdjęcia - synek musiał iść z nimi do szkoły. Te na zdjęciu serwowałam ze szklanką ciepłego kakao mojemu starszemu synkowi i jego koledze po powrocie z zimnego podwórka.

ciasteczka czekoladowe z budyniem:

1 czubata szklanka mąki
140 g masła lub margaryny
1/2 szklanki cukru
5 łyżek mleka
3 żółtka
budyń czekoladowy w proszku

Z podanych składników zagniatamy ciasto i wkładamy na 1/2 godziny do lodówki. Wałkujemy na grubość około 1/2 cm i wykrawamy foremką gwiazdki...

Układamy na blaszce i pieczemy około 10- 12 minut w 180 stopniach.
Smacznego!






0 komentarze:

Prześlij komentarz