Krówki domowe

Jako kolejny pomysł na prezent świąteczny polecam wam domowej roboty cukierki - krówki. Mało skomplikowany przepis i super szybki, bo od wyciągnięcia składników do momentu cieszenia się gotowymi cukierkami mija kilkanaście minut. Moja rodzinka była zachwycona! Moje krówki były kruche i twarde, bo my nie lubimy ciągnących się, ale jeśli chcecie to możecie krócej podgrzewać mleko z cukrem.

krówki:

puszka mleka skondensowanego słodzonego
1 szklanka cukru
50 g masła

Mleko słodzone razem z cukrem podgrzewamy w patelni z grubym dnem do momentu, kiedy masa przybierze złoto-brązowy kolor.  Pamiętajmy o ciągłym mieszaniu. Dodajemy masło i mieszamy do połączenia składników. Masę krówkową wylewamy do formy wyłożonej papierem do pieczenia, który dodatkowo smarujemy masłem. W tym momencie możemy ozdobić nasze cukierki (u mnie cukrowe gwiazdki - tak świątecznie). Chłodzimy i kroimy na małe kawałki.
Smacznego!

3 komentarze:

Kamila pisze...
17 grudnia 2014 02:28

Fajne pomysły na upominki :)

Unknown pisze...
17 grudnia 2014 03:45

A jakie pyszne. No i najważniejsze - bez konserwantów. Pozdrowionka.

Kamila pisze...
17 grudnia 2014 04:47

A wiesz, że też sobie pomyślałam, że bez tych wszystkich niezdrowych dodatków...

Prześlij komentarz