Zupa marchewkowa z pomarańczami

U mojej przyjaciółki jadłam niedawno zupę marchewkową i pomyślałam, że muszę zrobić swoją wersję. Przejrzałam chyba z 10 przepisów w necie, ale coś mi w każdej nie pasowało, więc stworzyłam swój własny. Zupka wyszła rewelacyjnie - kremowa, aromatyczna... cud miód! Z kleksikiem ubitego mleka i groszkiem ptysiowym tworzy idealne połączenie na lunch czy przystawkę.

 zupa marchewkowo-pomarańczowa:

1 kg marchewki
2 duże pomarańcze
5 cm białej części pora
1 łodyga selera naciowego
4 łyżki oliwy z oliwek
2 litry bulionu drobiowego
1 szklanka słodkiej śmietanki
1/2 łyżeczki chilii
1/4 łyżeczki kurkumy
1/4 łyżeczki soli
1/2 łyżeczki kminu rzymskiego
groszek ptysiowy

Marchew obieramy i kroimy na plasterki. Seler i por kroimy na drobną kostkę i podsmażamy na oliwie. Dodajemy pokrojoną marchewkę sok z pomarańczy i zalewamy bulionem. Dodajemy przyprawy i gotujemy na małym ogniu do miękkości. Miksujemy blenderem i dolewamy śmietankę. Podajemy z groszkiem ptysiowym.
Smacznego!

0 komentarze:

Prześlij komentarz