Pieczona owsianka z jabłkami i rodzynkami

Już od dawna chodziła mi po głowie pieczona owsianka. Moja córcia jest wielbicielką owsianki i to właśnie z myślą o niej powstało to danie. Pyszna, idealna na ciepłe śniadanie lub podwieczorek. Można dowolnie zmieniać dodatki w zależności od upodobań kulinarnych. Ja postawiłam na jabłka, rodzynki i cynamon - ulubione dodatki mojej córci.


owsianka:

 2 szklanki płatków owsianych
 2 - 2 1/2 szklanki mleka
4 łyżki miodu
szczypta soli
100 g rodzynek
2 jabłka
cynamon

W rondelku gotujemy mleko z solą i wsypujemy płatki. Gotujemy chwilę ( 2-4 minuty) i dodajemy miód. odstawiamy z gazu. Rodzynki moczymy we wrzątku, jabłka obieramy i kroimy na kostkę. Dodajemy rodzynki i jabłka do owsianki, całość wylewamy do wysmarowanej masłem formy i posypujemy cynamonem. Zapiekamy w 180 stopniach przez 20 minut.
Smacznego!


0 komentarze:

Prześlij komentarz