Kluski dyniowe z masłem i cynamonem

Podczas świątecznych porządków, w jednym z pudełek wysoko na regale znalazłam prasę kobiecą sprzed kilku lat. Powycinałam sobie przepisy i teraz mam trochę inspiracji do pichcenia. Dzisiaj padło na ekspresowe kluski dyniowe. Mus z dyni mam zamrożony więc wystarczyło go tylko rozmrozić. Niestety mus trochę podszedł wodą i musiałam dać więcej mąki niż w przepisie i kluseczki wyszły nieco gliniaste, ale moja rodzinka wetnie wszystko. :) Polane masełkiem, oprószone cynamonem i posypane cukrem kryształem skusiły wszystkich - nawet mojego syneczka, co nie jada warzyw.

 kluski dyniowe:

800 g dyni bez skórki
200 g mąki ( lub więcej)
sól
masło
cukier
cynamon

Dynię kroimy na kawałki i pieczemy w piekarniku do miękkości ( temp. 190 stopni), następnie miksujemy lub rozgniatamy widelcem. Mus łączymy z mąką i zagniatamy elastyczne ciasto.  Z ciasta formujemy wałek, lekko go spłaszczamy i kroimy na kawałki.


Każdą kluskę przyciskamy lekko sitkiem do krojenia sałatki, tworząc kratkę.


Gotujemy w lekko osolonej wodzie, 2 minuty od wypłynięcia klusek na powierzchnię wody. Podajemy polane masłem i posypane cukrem i cynamonem.


Smacznego!



0 komentarze:

Prześlij komentarz