Włoska crostata z jabłkami

Przeglądając przepisy w internecie natknęłam się na ciekawe ciasto z jabłkami - czyli to, co mój mężuś lubi najbardziej i postanowiłam wypróbować je na moich niedzielnych gościach. Oczywiście nie obyło się bez porównywania nazwy tego ciasta z chorobą trapiącą męską cześć ludzkości i żartów na ten temat. Dla mojego mężusia to ciasto już chyba na zawsze zostanie  prostatą! :)
Ciasto jest kruche i aromatyczne, ja dodatkowo podałam je z kulką waniliowych lodów. Pyszne, niedrogie i łatwe. Zamiast jabłek można nadziać je innymi owocami, co proponuje autorka tego bloga. Na pewno wypróbuję taka wersję w owocowym sezonie.



 crostata: ( 1 placek)


1 1/2 szkl mąki pszennej
2 łyżki cukru
1/2 łyżeczki soli
1/3 szkl zimnego masła
1/3 szkl zimnej wody
1 żółtko

ponadto:

3 jabłka
cynamon
1 jajko
1 łyżka wody
1 łyżeczka granulowanego cukru
Mąkę z cukrem, solą mieszamy w misce i rozcieramy z zimnymi kawałkami masła. Żółtko mieszamy z  zimną woda i wlewamy powoli do maki z tłuszczem i mieszamy widelcem do połączenia składników. Zagniatamy ciasto i schładzamy w lodówce.

Jabłka obieramy i kroimy na plasterki. Ciasto wałkujemy na grubość około 1/2 cm i wykładamy na nie jabłka zostawiając po bokach spory zapas.


 Posypujemy cynamonem.


Zawijamy boki ciasta, smarujemy je jajkiem roztrzepanym z wodą i posypujemy cukrem.


Pieczemy około 1/2 godziny w 190 stopniach.
Smacznego!



0 komentarze:

Prześlij komentarz