Pełnoziarniste naleśniki z serem, granatem i musem z mango

Wciskam ostatnio wszędzie mąkę pełnoziarnistą, żeby było zdrowiej. Moi domownicy nie zawsze ją wyczują a trochę więcej błonnika na pewno całej rodzince się przyda. Wydawało mi się, że moja rodzinka juz się trochę przyzwyczaiła, ale jak robiłam ostatnio pizzę mężuś konspiracyjnym szeptem poprosił:
 - Kochanie... ale nie rób z pełnoziarnistej mąki... please.
No i musiałam przystać na tę prośbę, choć przyznam się, że miałam inny zamiar i pełnoziarnista mąka już czekała w mojej spiżarni... trudno. Nic się jednak u mnie nie marnuje i wykorzystałam tą mąkę do zrobienia pysznych naleśników. Słodziutkie z aksamitnym musem z mango i chrupiącymi pestkami granatu. Pychota!

Ciasto naleśnikowe:

3 szklanki mąki pszennej
1 1/2 szklanki mąki pełnoziarnistej
3 szklanki mleka
2 szklanki wody
4 jajka
1/3 szklanki oleju
szczypta soli

Jajka miksujemy z pół szklanki mąki i mleka. Dodajemy stopniowo wszystkie składniki do uzyskania płynnego ciasta. Smażymy partiami na lekko natłuszczonej patelni.

Masa serowa:

1/2 kg sera białego mielonego
250 g serka waniliowego homogenizowanego
2 łyżki cukru

Mieszamy składniki do uzyskania gładkiej masy.

Mus z mango:

1 dojrzałe mango

Miksujemy mango na gładki mus.

ponadto:

pestki granatu
 
Każdy naleśnik smarujemy serem i składamy w trójkąt. Smażymy na odrobinie masła. Polewamy musem z mango i posypujemy pestkami granatu.
Smacznego!







0 komentarze:

Prześlij komentarz