Ciasto Tiramisu

Piekarnika dalej nie mam. Wprawdzie jest już kupiona nowa (śliczna) kuchenka, ale niestety nie można jej było zamontować z powodu braku jakiejś rurki. Więc mam rozbebeszoną kuchnię.. odłączoną zmywarkę.. odłączoną wodę, zlew... normalnie warunki polowe. Dzisiaj rano to poczułam się normalnie jak na wakacjach: wstałam... chłopaków już nie było, bo poszli na basen a ja musiałam naczynia po śniadaniu myć pod prysznicem w plastykowej misce! Ale jazda. No, ale coś słodkiego do kawki  by się przydało. Kupiłam więc gotowe kwadratowe blaty biszkoptowe i zrobiłam ciasto. Mężusiowaty ma urlop więc będziemy mogli porozkoszować się pyszną kawką i delikatnym ciastem. Nie jest to dokładnie włoskie tiramisu, ale ciasto o tym smaku, gdyż oryginalnie robi się je z podłużnymi biszkoptami, a ja skorzystałam z gotowych blatów. W każdym razie - pyszne wyszło.

  ciasto tiramisu:

 gotowe blaty biszkoptowe
250 g mascarpone
500 g serka białego Delfiko we wiaderku
5 łyżek cukru pudru
4 żółtka
250 ml świeżo zaparzonej kawy
100 ml wina marsala ( lub innego czerwonego)
kakao do posypania

Żółtka miksujemy z cukrem na puszystą masę i dodajemy obydwa serki. Masę dzielimy na 3 części. Biszkopt nasączamy kawą wymieszaną z winem i dajemy jedna część masy, posypujemy kakao. Potem dwie następne warstwy: biszkopt masa i kakao. Schładzamy w lodówce przez co najmniej 5 godzin.
Smacznego!





0 komentarze:

Prześlij komentarz