Ciasto walentynkowe

Na walentynki dla mojego kochanego mężusia, oraz na dziewczyński wieczór moich córek zrobiłam ciasto z serduszkiem w środku. Kokosową babkę na białkach przełożyłam bitą śmietaną i nadziałam ciastem red velvet. Wyglądało i smakowało typowo walentynkowo.:) Trochę pracochłonne, ale czego się nie robi dla tych, których się kocha....


babka kokosowa:

1 szklanka białek
1 szklanka cukru
1 szklanka mąki
1 szklanka wiórek kokosowych
1/2 roztopionej margaryny
2 łyżeczki proszku do pieczenia
5 łyzek oleju
aromat migdałowy

Białka ubijamy z cukrem na sztywno i dodajemy mąkę, wiórki, proszek do pieczenia i na koniec tłuszcze i aromat migdałowy. Delikatnie mieszamy i wlewamy do keksówki wysmarowanej tłuszczem i wysypanej wiórkami kokosowymi. Pieczemy około 40 minut w 180 stopniach.

red velvet:


2 1/2 szklanki mąki
1 szklanka maślanki
1 1/2 szklanki oleju
2 jajka
1 1/2 szklanki cukru
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1 łyżeczka octu
1 łyżka kakao
barwnik spożywczy czerwony

Mokre składniki mieszamy w jednej misce a suche w drugiej i mieszamy do uzyskania gładkiego ciasta. Wlewamy do keksówki i pieczemy około 1 godziny w 180 stopniach.

ponadto:

bita śmietana
100 g czekolady białej

Śmietanę ubijamy i dodajemy roztopiona i wystudzoną czekoladę.

Upieczoną babkę przekrawamy na pół i wydrążamy kształt serca: w dolnej połówce - dolną połowę serca, w górnej - górną...


Smarujemy obie połowy bitą śmietaną i wypełniamy dokładnie wgłębienie okruszkami ciasta red velvet, dając więcej troszkę, aby okruszki wypełniły wszelkie luki...



Obie połowy składamy energicznym ruchem, tak, aby nie wypadło czerwone nadzienie...
i smarujemy ciasto z wierzchu bita śmietaną...

Ozdabiamy według uznania... Ja posypałam wszystko wiórkami i zrobiłam serduszka z kolorowej posypki cukrowej...



SMACZNEGO!







1 komentarze:

kamila pisze...
18 lutego 2014 00:57

Fajne od serca ciacho :) Ty, Ewuniu, to masz pomysły, ja moim kupiłam tylko lizaki w kształcie serca i upiekłam sernika. :)

Prześlij komentarz