Makaron azjatycki z sosem z pieczonych 

papryk i masła orzechowego

Zetknęłam się ostatnio z ciekawą pozycją kulinarną - kuchnią roślinną. Postanowiłam wypróbować przepis na makaron, jako że u mnie wszyscy domownicy wciągną makaron w każdej postaci. Danie wyszło trochę mało wyraziste, chociaż i tak dodałam więcej sosu sojowego niż w przepisie. Moja rodzinka dosypywała jeszcze chilli - jak kto lubi. Ogólnie: fajna odmiana od kanonu makaronowego stosowanego w naszym codziennym menu.


3 czerwone papryki upieczone i obrane ze skórki
1/2 papryczki chilli
2 cm startego korzenia imbiru
1 ząbek czosnku
2 łyżki masła orzechowego
1 łyżeczka sosu sojowego ( ja dałam 3)
1/2 łyżeczki cukru trzcinowego
300 g makaronu azjatyckiego

ponadto:

orzeszki ziemne posiekane i  podprażone na suchej patelni (ok. 2 łyżki)
garść posiekanej dymki

Papryki po obraniu ze skórki kroimy w kawałki i wrzucamy do pojemnika do blendowania. Dorzucamy pozostałe składniki i przyprawy i miksujemy blenderem na gładką masę. Makaron gotujemy al dente i wrzucamy na patelnię. Mieszamy na patelni z sosem i posypujemy orzeszkami i dymką.
Smacznego!

0 komentarze:

Prześlij komentarz