Sernik na kruszonce z morelami

Ostatnio leżałam sobie na plaży, a mój synek z nudów czytał kobiecą prasę i znalazł przepis na serniczek. Więc postanowiłam  z moimi małymi  modyfikacjami wypróbować ten przepis. W oryginale sernik ten był upieczony z czerwona porzeczką, ja jednak postanowiłam wykorzystać morele, które kupiłam w promocyjnej cenie. :) Wyszedł naprawdę pyszny... wilgotny słodki, z lekko kwaskowatymi morelami i pyszną maślaną kruszonką. Jedyny szkopuł miałam z formą - upiekłam sernik w tortownicy ( 25 cm), ale  w czasie pieczenia mi uciekł. :( Proponuje wziąć większą formę lub upiec w zwykłej blaszce.

kruszonka:

200 g masła
300 g maki
100 g cukru
1 cukier waniliowy

Z podanych składników robimy kruszonkę i odstawiamy.

masa serowa:

1 kg sera z wiaderka ( najlepiej Delfiko)
3/4 szklanki cukru
1/2 szklanki gęstej śmietany
1 budyń waniliowy
6 jajek
100 g miękkiego masła
cukier waniliowy
aromat waniliowy

Masło ucieramy z cukrem i cukrem waniliowym i dodajemy po jednym żółtku. Potem dodajemy łyżkami ser i dalej ucieramy, dajemy proszek budyniowy i śmietanę, na koniec dodajemy ubita pianę z białek.

ponadto:

10 moreli pokrojonych na małe kawałki

Do wyłożonej papierem tortownicy wsypujemy połowę kruszonki i wylewamy masę serową, na to dajemy morele i posypujemy resztą kruszonki. Pieczemy około 1 godziny w 180 stopniach. Studzimy w piekarniku a potem schładzamy w lodówce.
Smacznego!

0 komentarze:

Prześlij komentarz