Piernikowe serduszka na Walentynki

Te urocze serduszka upiekłam dla mojej kochanej rodzinki z okazji Walentynek. W środku nutella a na wierzchu czekolada i słodkie cukiereczki.
 Kiedy mój starszy synek był jeszcze małym dzieciakiem, pytałam się go:
 - Co ty jesteś mamusi? ( składnia super, co nie?) :)
A on z uśmiechem odpowiadał:
 - Syneczek cukiereczek... - bo tak na niego mówiłam. Teraz już nie śmiem. :)
W każdym razie słodkie cukiereczki dla moich syneczków i córciów i mężusia też.



 ciasto na pierniki:

250 g mąki
70 g margaryny
125 g miodu - ja dałam sztuczny
70 g cukru
1 jajko
1 płaska łyżka przyprawy do pierników
1 łyżka ciemnego kakao
1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia
Miód, cukier i margarynę rozpuszczamy w rondelku i studzimy. W mikserze miksujemy jajko z kakao i przyprawą do pierników. Mąkę przesiewamy z proszkiem do pieczenia, dodajemy mieszankę miodową i jajko z przyprawami i mieszamy. Ciasto będzie bardzo miękkie. Wsadzamy je do lodówki na około godzinę.

ponadto:

nutella
100 g gorzkiej czekolady
cukiereczki
patyczki

Ciasto wałkujemy na grubość około 1/2 cm i wykrawamy serduszka. 

Kładziemy na nich patyczki i po łyżeczce nutelli i zakrywamy drugim serduszkiem. 

Sklejamy dokładnie.

 Pieczemy w temperaturze 180 stopni przez około 15-20 minut. Po wystudzeniu polewamy roztopioną czekoladą i posypujemy cukiereczkami. Dajemy ukochanej osobie.
Smacznego i słodkiego. :)






0 komentarze:

Prześlij komentarz