Ziołowe rożki 

Na moim ulubionym portalu zszywka, gdzie szukam inspiracji do pichcenia i pieczenia, widziałam ostatnio fajny pomysł na rożki drożdżowe. Idealne do nadziania jakąś fajną sałatką i mięskiem. Postanowiłam zrobić je wczoraj dla mojej rodzinki na obiad. Wyszły super - mięciutkie w środku i chrupiące na zewnątrz. Napchaliśmy sobie tam różnych rzeczy do środka, co kto lubi i jedliśmy obiad rękami - to, co moje dzieci-dzikuski lubią najbardziej. To także fajny pomysł na zimny bufet.




ciasto drożdżowe:

100g drożdży
1 kg mąki
1 szklanka ciepłego mleka
1 szklanka ciepłej wody
1 łyżeczka cukru
1 łyżka soli
1 łyżka przyprawy do kuchni włoskiej ( lub inne zioła)
jajko do posmarowania
sezam do posypania

Robimy zaczyn z drożdży, wody i cukru. Następnie dodajemy resztę składników i zagniatamy elastyczne ciasto. Zostawiamy do podwojenia objętości. Wałkujemy ciasto na prostokątny placek  i wykrawamy długie paski...


Owijamy nimi przygotowane wcześniej papierowe rożki, które zawijamy jeszcze w folię aluminiową  (posmarujcie to jeszcze wszystko odrobiną oleju, ja tego nie zrobiłam i folia mi się trochę przyklejała do wnętrza rożków).


Następnie układamy rożki na wysmarowanej tłuszczem blaszce, smarujemy roztrzepanym jajkiem i posypujemy sezamem.






Pieczemy jakieś 20 minut w 180 stopniach.




Do środka dajmy ulubioną sałatkę, u nas sałatka z oliwek, fety i pomidorów, smażone mięso z piersi kurczaka, sałata, ser i sos czosnkowy.

Nadziewamy i wcinamy.
Smacznego!



1 komentarze:

Unknown pisze...
11 grudnia 2016 00:28

***Smaczniutkie polecam :)

Prześlij komentarz