Zupa krem z brokuła

Zupkę tą jadłam po raz pierwszy u kuzynki męża i zachwyciła mnie dogłębnie. Sęk w tym, że tylko mnie. Nikt z mojej rodzinki nie palił się do zielonej brei z brokuła i moje zachęty i zapewnienia o cudownym smaku nie przynosiły efektu. Po kilku razach, kiedy gotowałam ją właściwie tylko dla siebie, moja córcia w niej zasmakowała.
Wczoraj, kiedy byłyśmy na babskim wypadzie do ciucholandu ( ja z córkami) i robiłyśmy jeszcze szybkie zakupy w spożywczaku, zaproponowałam jej:
 - Córcia, a może jutro sobie zrobimy brokułową. Kubek i reszta będą mieli resztki rosołu, a my sobie zjemy zielopuchę, co ty na to?
- No pewnie.
- No to pakuj brokuła do koszyczka.
No i dzisiaj, kiedy w końcu się obudziłam po odsypianiu 4 pierwszych zmian,( kiedy musiałam wstawać o 4.40 i nie miałam okazji odespać po południu - nota bene spałam 10 godzin i nie powiem, żebym się wyspała), wzięłam się za gotowanie. Wyszła pyszna i musiałam się powstrzymywać od ciągłego próbowania, bo nie było jej dużo. Zamarzyło mi się, żeby podać ją z prażonymi płatkami migdałowymi, ale nie miałam ich.
 - Kubuniu - zawołałam synusia, który wrócił już ze szkoły - poszedłbyś do sklepu kupić mi płatki migdałowe?
 - A co to są płatki migdałowe, mamusiu?
No i od czego jest wujek google. Wpisałam w wyszukiwarce płatki migdałowe i po chwili pojawiła się cała strona zdjęć. Nadchodzi nowa era. Pokazałam mu i wyjaśniłam, że może być innej firmy, niż te na zdjęciu.
 - Kup po prostu najtańsze, dobrze?
 - Dobrze mamusiu.
 - No i możesz sobie jeszcze kupić Big Milk'a - zaproponowałam.
 - Super! - krzyknął i w podskokach pobiegł do sklepu.
Kiedy wróciła  moja lubiąca brokułową córcia, zaserwowałam jej talerz pysznej zupki z płatkami migdałowymi, co skwitowała mruknięciem:
 - Mmmm.. i jeszcze płatki...
 - Smakuje ci?-  zapytałam
 - Pyszna. - powiedziała i i uznajcie to jako najlepszą rekomendację.

zupa z brokuła:

1 brokuł
1 marchewka
15 cm pora
1 łodyga selera naciowego
2 łyżki masła
2 ząbki czosnku
1 łyżka przyprawy Vegeta
sól
pieprz
3 szklanki wody
3 łyżki słodkiej śmietanki 12 %
prażone płatki migdałowe

Marchew ścieramy na tarce, seler, czosnek i por kroimy w talarki i wszystko podsmażamy na maśle przez 10 minut, uważając, by się nie przypaliło. Dodajemy pokrojonego w małe kawałki brokuła (razem z łodygami) i zalewamy gorącą wodą. Gotujemy do miękkości i blendujemy na gładko. Doprawiamy do smaku śmietanką i przyprawami.
Podajemy z prażonymi migdałami lub z kleksem śmietany, posypane żółtym serem, lub jak kto lubi.

Smacznego!

0 komentarze:

Prześlij komentarz